lördag 25 september 2010

TSHIRTSTORE

Det finns en cool t-shirtaffär inne på gallerian i Stockholm: TSHIRT STORE. Jag hajade till när jag läste att de gärna köper t-shirtidéer. Perfekt tänkte jag. Här har vi ett företag som passar oss. Men hur enkelt är det att generera nya t-shirtidéer? Det görs ju inte direkt ett fåtal t-shirtar i världen. Kreativiteten inom mode är enorm. Så hur går vi från att vara idéprenörer till att bli kläddesigners? Finns bara ett sätt att ta reda på det – vi får försöka helt enkelt.

Jag kontaktade TSHIRTSTORE och ställde frågan:
- Är ni intresserade av att köpa 100 idéer?
- Det låter intressant, svarade de, men hur bra är era idéer? Vi får in 10-20 idéer per dag så det är inget vi saknar.
- Okej jag fattar, svarade jag, antalet idéer är ingen trång sektor. En fråga, räcker det med en idé eller behöver vi skicka in själva designen också?
- Det beror på, svarade TSHIRTSTORE, det blir lättare för oss om vi får hela paketet levererat så klart. För att vi skall köpa bara en idé krävs det att den är riktigt bra + att vi direkt förstår hur det skulle se ut på en T-shirt. Det lättaste är nog att ni testar en idé på oss, gillar vi den så köper vi den och sedan kan vi gå vidare i samarbetet.

En riktig utmaning! Vi beslutade oss för att försöka i alla fall. Vi tog fram en mängd tshirtidéer och nu skall vi utse den bästa och skicka in den till TSHIRTSTORE. Också det en utmaning - hur enas vi om vilken idé som skall skickas in?

Vi jobbar på det…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar