söndag 5 september 2010

Går det att sälja TV-idéer till produktionsbolagen?

Hur står det till med kreativiteten i TV-branschen egentligen?

Hahaha, nu räknade ni med att jag skulle skriva ner branschen och diska deras kreativitet! Nejdå, inte alls.

Snacka om kreativ bransch! Och vad många nya påhittiga TV-program som sänds hela tiden. Man undrar liksom var det kommer att slut!? TV-produktionsbolagen måste väl ha öron stora som dasslock ute bland TV-tittarna? Snappa upp trender, mode, omvärldsbevakning. Undrar just om de kunde vara intresserade av att köpa 100 TV-idéer?

Jag tog upp tråden med ett produktionsbolag jag haft kontakt med tidigare:

(Utdrag ur, och smärre förvanskad, korrenspondans)
Hej
Ja det var ett tag sedan vi hördes. Läste igenom vår gamla konversation och av programnamnen att döma så verkar det ju som att du/ni fick igenom ett par stycken (eller var det andra versioner av "Besserwisser" och "Pokerfejs" som gick på TV8 resp TV4?). Jo jag är kvar på firman. Vi är större än någonsin och har bra medvind just nu. Har du några nya sköna idéer så får du gärna skriva några rader.


Glada besked från produktionsbolaget! Minsann! (Och nej, det var inte mina idéer som låg bakom Besserwisser och Pokerfejs som sändes på TV8 resp TV4. Men namnen på två var exakt desamma.)

Jaha, bara att ’pop the question’ då, vill de köpa 100 TV-idéer? Dörren verkar ju vidöppen i alla fall. Jag skickade frågan.

Återkommer med goda nyheter.

Förhoppningsvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar